פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

מאז 1974
סניפים
089221664
gift card
8c71d9b52a3aa27b52f43345d9bb8911

צעצועי התפתחות

הפופולריות של צעצועי התפתחות לתינוקות נמצאת במגמת עלייה. צעצועים אלו קיימים כבר שנים, אך עדיין יש להם ביקוש גבוה מכיוון שהורים ממשיכים לחפש דרכים חדשניות לעזור לילדיהם לגדול ולהתפתח.

צעצועים הם חלק חשוב בהתפתחות התינוק. תינוקות יכולים ללמוד לחקות את הצלילים, המרקמים וכן, אפילו הצורות שהם נתקלים בהם בצעצועים שלהם. לדוגמה, תינוקות יכולים ללמוד מהו כדור על ידי גלגול כדורים סביב עצמם ולראות את האופן שבו הצעצוע שלהם מגיב אליו.

הורים טריים מוצאים את עצמם מוצפים מכמות המוצרים בשוק שיכולים לשמש להתפתחות התינוק החדש שלהם. הם רוצים לוודא שהם משקיעים בצעצועים שיעזרו להם לצמוח ולהתפתח תוך כדי ללמד אותם מגוון של מיומנויות כמו פתרון בעיות, שפה ומוטוריקה. להלן המשימות שמחכות לתינוק עם צעצועי ההתפתחות:

הרמת ראש

המשימה הראשונה היא תרגול הרמת ראש, שחשובה מאוד לחיזוק שרירי הצוואר וחגורת הכתפיים ומהווה אבן דרך התפתחותית שבה תלויים שלבי ההתפתחות הבאים של התהפכות וזחילה. האם והתינוק שניהם צריכים להתאושש מהחוויה המרגשת והמטלטלת של הגעת התינוק לעולם, להתרגל לדברים רבים וחדשים: הנקות, חיתולים, חיבוקים ומגע, יום ולילה… התקופה הראשונה מאופיינת בעייפות רבה ובניסיון למצוא את השגרה הנוחה לאם ולתינוק, והעייפות הזאת משכיחה מאיתנו לפעמים את משימת ההתפתחות החשובה של השכבת התינוק על הבטן ועידודו להרמת ראש. חשוב מאוד להקדיש לכך מספר דקות במשך מספר פעמים ביום וניתן להיעזר בצעצועי התפתחות לשם כך.

הקטנטנים לא תמיד מאושרים מהרעיון לשכב על הבטן. יש תינוקות שיבכו במחאה על התנוחה הפחות נוחה והבלתי מוכרת. לאור הנחיות משרד הבריאות להשכיב תינוקות לשינה על הגב, המלצה שנועדה להפחית סיכון למוות בעריסה חלילה, אך אינה תנוחה התומכת בהתפתחות התינוק.

טיפים לאימון התינוק להרמת ראש:

הניחו את התינוק ושכבו בעצמכם על המשטח כאשר ראשכם מול ראשו באותו גובה, חייכו אליו, דברו אליו והשמיעו לו קולות נעימים ומסקרנים כדי לגרות אותו להרים את הראש ולהביט בכם.

מדדו את הזמן – כמה זמן התינוק מצליח להרים את הראש עד שהראש צונח או עד שהוא פורץ בבכי של מחאה? שימו לב שבאימונים עקביים יש לצפות לגרף של עלייה הדרגתית הן בזמן בו התינוק מצליח להחזיק את הראש והן בגובה אליו הוא מצליח להרים את ראשו.

צעצועים מעודדי הרמת ראש- קיימים צעצועים ייעודיים שניתן להניח לפני התינוק. הללו מספקים גורם מעולה לגירוי התינוק להרמת ראש כדי להביט בהם, בכך שהם צבעוניים, מאירים ומשמיעים קולות מסקרנים.

התהפכות

ההתהפכות היא השלב הבא בהתפתחות התינוק. לרוב התינוק מתהפך קודם מהבטן לגב ולאחר מכן מהגב לבטן. סימנים לכך שהתינוק מתחיל לפתח בשלות לקראת השלב הזה הם נענועים שהוא מניע את גופו וראש המוביל את ניסיונות התנועה שלו. ההתהפכות הראשונה תקרה בסביבות גיל חמישה חודשים/ חצי שנה, כאשר הזריזים בחבורה עשויים להתחיל כבר בגיל ארבעה חודשים.

ההורים יכולים לעודד את התינוק להתהפכות בכך שיעזרו בצעצועי התפתחות כגון רעשן צבעוני שיגרה את התינוק להסתובב אליו או צעצוע צבעוני משמיע קול ומגרה שכדי להגיע אליו עליו להתהפך. כמובן שגם עידוד של מחיאות כפיים ותרועות “כל הכבוד” יעודדו את היצור הקטנטן שלכם להתאמץ יותר! 

מהם הדברים החשובים שהורים צריכים לזכור בעת בחירת צעצועי התפתחות לתינוק?

- בטיחות: העדיפות הראשונה היא בטיחות ועמידות.

- מיון: אספקת מגוון גדול של פריטים מבטיחה שהתינוק שלך ייחשף לסוגים שונים של גירוי בזמן משחק. זה גורם להם לחקור תחומי עניין מגוונים וללמוד מיומנויות חדשות לאורך זמן.

- חינוך: והכי חשוב, ההורים צריכים למצוא משהו שילמד את ילדם על צבעים, צורות, מספרים או דברים אחרים

 

מחקר חדש הראה שלילדים שמשחקים בצעצועים התפתחותיים לתינוק כמו רעשנים, נשכנים וצעצועים בכלל יש IQ גבוה יותר. ייתכן שהסיבה לכך היא שצעצועים אלה מגרים את החושים ועוזרים לפתח מיומנויות קוגניטיביות אצל תינוקות.

צעצועי התפתחות לתינוקות מיועדים בדרך כלל לתינוקות, פעוטות וגיל הרך. צעצועים אלו הם לרוב בצבעים עזים, כך שילדים צעירים יכולים לראות אותם בקלות וללמוד מהצבעים והמרקמים של הצעצוע. הם גם נוטים להיות רועשים או שיש להם רעש קל כדי לחקות סביבה אמיתית במעשיהם.

בכל הנוגע לצעצועי התפתחות לתינוק, חשוב שההורים יקבלו מידע על שלבי ההתפתחות המתאימים של ילדיהם כדי שיוכלו לבצע את הרכישה הנכונה.

צעצועי התפתחות לתינוק במורד גיליס

במורד גיליס מוצרי תינוקות תוכלו למצוא מגוון רחב של צעצועי התפתחות ומשחקים לתינוקות, שיעזרו לכם ולתינוק להתפתח בכייף ובהנאה גדולה.

  

תוצאות: 257
בחרת לסנן לפי: צעצועי התפתחות
נוספו לאחרונה
מחיר | שם מיין לפי:
no-lazy