מושב בטיחות מציל חיים

baby-617411_1280
מושב בטיחות מציל חיים

כולנו מכירים בסכנות האורבות לנו ולילדינו בכביש, אך מעיון בדוח בטרם לשנת 2007 עולה כי לא תמיד אנו מבינים עד כמה סכנה זו חמורה וקטלנית. הארגון מדגיש כי מכל גורמי היפגעות ילדים, תאונות דרכים מהוות את הגורם השני לאשפוז והגורם הראשון לתמותת ילדים.

על פי הערכות שבוצעו בארה"ב (NCSA, 2005), מושבי הבטיחות מתקשרים עם ירידה של 71% במקרי תמותת התינוקות ועם ירידה של 54% במקרי תמותת הפעוטות בני 1-4.  מממצאי מחקרים אחרים (כגון: NHTSA, 2000) עולה כי חגורות ומושבי בטיחות מצילים חיים, כאשר השימוש בהם מתאים למשתמש.
בארה"ב (FARS – Fatality Accident Reporting System), בוצעה הערכה של החיסכון בחיי הילדים בני 0-4 הודות לשימוש באמצעי הבטיחות ברכב ונמצא כי הודות לשימוש במושבי הבטיחות בשנת 2003 בארה"ב נחסכו חיים של 289 ילדים בני 0-4.

לאור נתונים אלו ארגון בטרם מרכז את מאמציו להגברת המודעות לשימוש במושב בטיחות , בוסטר וסלקל לילדים.
כמחצית מהילדים שאושפזו בעקבות תאונת דרכים לא ישבו בסלקל, מושב בטיחות ובוסטר 
בדוח השנתי שפרסם הארגון ומסכם את השימוש באמצעי בטיחות לילדים ברכב לשנת 2007 עולה כי  2735 ילדי (בני 0-14) נפגעו בשנה זו בתאונות דרכים, לשלושה אחוזים מתוכם נקבעה פגיעה קשה או קטלנית. ילדים בני 0-14 היוו 22% מכלל הנפגעים בתאונות, 6% מקרב ההרוגים ו-14% מקרב הנפגעים באורח קשה.

מנתונים אחרים מסתבר כי ב-2005 מתוך 267 ילדים בני 0-14, שאושפזו בעקבות פגיעתם כנוסעים ברכב, רק 43% דיווחו על שימוש באמצעי הבטיחות (זוהי הערכת מינימום, מאחר שמשתנה זה חסר בכ- 37%  מהמקרים).

יש להגביר את השימוש ב "כסאות בטיחות
בסקר שביצע ארגון בטרם בשנת 2007 התגלה כי שיעור רב מהילדים המוסעים ברכב לא משתמש באמצעי זהירות כמושב בטיחות או לא משתמש בהם כהלכה, כאשר מנתוני הסקר עולה שעיקר הבעיה מתחרשת בקבוצת הגיל 5-9, כך למשל בקבוצת גיל זו רק 41% חגורים כהלכה בעוד בקבוצות גיל אחרות שיעור החגורים עומד על 60% ומעלה.

גורמים שעודדו הורים להשתמש במושב בטיחות היו: מידע על חשיבות מושב הבטיחות אותו ציינו 40% מהנשאלים ו-29% מהם ציינו כי השתמשו במושב בטיחות בזכות הכרתם את החוק המחייב זאת.

הטעויות העיקריות בשימוש באמצעי הריסון לילדים ברכב הן: 

שימוש באמצעי ריסון לא מתאימים כגון: בגילאי 4-9, שימוש בחגורת בטיחות רגילה במקום מושב בטיחות המתאים למשקל ולגובה של הילד.
הסעת התינוקות עד גיל שנה (ובכלל, הסעת הילדים במשקל עד 9 קילו) במושב בטיחות עם כיוון הנסיעה במקום נגד כיוון הנסיעה.
הצבת מושב הבטיחות עם התינוק במושב הקדמי של רכב מול כרית האוויר שלא נוטרלה.
חוסר שימוש באמצעי הריסון – בגילאי 5-15.
"מכון 
בטרם" מדגיש כי טעויות אלו מסכנות את חיי הילדים בעת הנסיעה ברכב.

השיעור הגבוה של חוסר ידע וחוסר שימוש באמצעי ריסון לילדים ברכב, הביא את "בטרם" – המרכז הלאומי בטיחות ולבריאות ילדים, להחלטה לפתח תכנית התערבות מקיפה להעלאת הידע, שיעורי השימוש והשימוש הנכון במושבי הבטיחות לילדים.

סעו בזהירות.

רוצה לדעת עוד על מושבי בטיחות ?     <<< לחצו כאן >>>

*המידע המופיע באתר זה מהווה מידע כללי בלבד ואינו מהווה חוות דעת ו/או ייעוץ מוסמך,
על המשתמש באתר לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על המידע שבאתר.

Main Menu